תוצאות חיפוש
נמצאו 93 תוצאות עבור ""
דפים קשורים (88)
- ניהול הנוכחות באתר הקורס במוּדל | virtualtau
ניהול הנוכחות באתר הקורס ניתן לנהל את הנוכחות בכיתה באמצעות אתר הקורס. באופן זה ניתן לסמן עבור כל סטודנט אם הוא היה נוכח בכיתה/נעדר/איחר לשיעור. ניתן גם להפיק בתום הקורס דו"ח מסכם. מה במדריך? איך להגדיר את רכיב הנוכחות באתר הקורס? איך להגדיר אפשרות לרישום נוכחות עצמי או רישום אוטומטי של הסטודנטים? איך לעדכן את נוכחות הסטודנטים במהלך ואחרי שיעורים? איך סטודנטים רואים את מצב הנוכחות שלהם ואיך הם מעדכנים באופן עצמאי את מצב הנוכחות שלהם? הגדרת רכיב הנוכחות באתר הקורס רישום עצמי של סטודנטים עדכון הנוכחות במהלך ואחרי שיעורים מבט הסטודנט הגדרת רכיב הנוכחות באתר הקורס איך להגדיר את רכיב הנוכחות באתר הקורס? 1. העבירו את כפתור "מצב עריכה " שבראש אתר הקורס, משמאל, למצב מופעל. 2. לחצו על "+הוספת משאב או פעילות " בנושא המתאים. 3. בחרו ב"נוכחות תלמידים ". 4. עברו לסעיף "ציונים ". בסעיף זה ניתן לקבוע את דרך מתן הציון לנוכחות בקורס: "ללא " - לא יינתן ציון על נוכחות "מדרגת הערכה " - עובר/לא עובר (הציון יעבור לדוח הציונים) "ניקוד " - ציון מספרי (הציון יעבור לדוח הציונים). 5. לסיום, לחצו על "שמירת שינויים והצגתם " ועברו לשלב קביעת מועדי המפגשים. 6. בחלון שנפתח תוכלו לראות את כל המפגשים של הקורס לפי הלשונית שתבחרו: "כל המפגשים ", "מפגשים שהסתיימו ", מפגשים לפי "חודשים ", "שבועות " או "ימים ". להוספת שיעורי הקורס עברו ללשונית " הוספת מפגש ". הוספת מפגש 7. בסעיפים "תאריך המפגש " ו-"זמן " קבעו את מועד המפגש הראשון. 8. עברו לשדה "הוספת מפגשים חוזרים ". סמנו באם המפגש חוזר על עצמו בשדה "מפגש חוזר (עם אותם נתונים) בתאריכים הבאים ". בשדה "חזרה בימים" - סמנו את היום/הימים הרלוונטי/ים של הקורס. בשדה "חזרה כל" - אם השיעור מתקיים פעם בשבוע השאירו 1, אם השיעור מתקיים פעם בשבועיים בחרו "2", וכד'. בשדה "חזרה עד " - הגדירו את המועד של השיעור האחרון בקורס, למשל בסמסטר א': 31 בינואר 2025. לסיום לחצו על "הוספה ". ניתן להגדיר שהסטודנטים/יות יסמנו נוכחות באופן עצמאי. להנחיות ניתן לסמן את נוכחות הסטודנטים/יות על ידי המרצה. להנחיות רישום עצמי של סטודנטים איך להגדיר אפשרות לרישום נוכחות עצמי של הסטודנטים? ניתן לאפשר לסטודנטים לסמן נוכחות באופן עצמאי בכמה דרכים. על מנת לעשות זאת יש להיות בעמוד הוספת מפגש או עריכת מפגש. עברו לשדה "רישום סטודנטים " וסמנו בסעיף "רישום עצמי של סטודנטים ". דרך 1- רישום נוכחות עצמי באמצעות QR code 1 . בשדה "רישום סטודנטים " ו וד או שהסעיף "רישום עצמי של סטודנטים " מסומן בחרו "רישום עצמי עם קוד QR מ תח לף (מתחלף כל 50 שניות) " באמצעות סימון לסיום לחצו "הוספה ". 2. בחרו כמה זמן לפני תחילת השיעור ניתן יהיה לגשת לרכיב הנוכחות ולהירשם. אם לא מעוניינים לפתוח את האפשרות הזאת השאירו את ברירת המחדל 0 דקות. 3. כעת ניתן לראות את כל המפגשים שנקבעו, בלשונית "כל המפגשים ". ניתן לבחור להציג את המפגשים לפי חודשים/שבועות/ימים או את "כל המפגשים ". מפגשים שהוגדרו לרישום עצמי באמצעות קוד QR מפגשים שעדיין לא עודכנה בהם נוכחות סטודנטים כלל מפגש שעודכנו בו נתוני נוכחות 4. לצורך הפעלת הרישום העצמי בשיעור: בתחילת השיעור שאליו הוגדר רישום נוכחות עצמי של סטודנטים באמצעות קוד QR, יש ללחוץ על אייקון הקוד בשורת תאריך השיעור. על המסך בכיתה יוקרן קוד QR שיתחלף כל 50 שניות. הסטודנטים יתבקשו עם כניסתם לשיעור לסרוק את הקוד, להתחבר ל-Moodle עם היוזר שלהם ואז יקבלו הודעה שרישום הנוכחות שלהם נקלט בהצלחה. * הקוד יופיע רק במחשב של המרצה ויש לשתף אותו עם הסטודנטים/יות (להקרין על המסך בכיתה/לשתף מסך וכו') רישום נוכחות באמצעות QR code הינו בגרסה חדשה. נשמח לקבל מכם/ן משוב על השימוש בו ובמיוחד אם עלו קשיים בהפעלתו. דרך 2- רישום נוכחות עצמי באמצעות סיסמה ניתן להגדיר סיסמה קבועה, בתיבת הטקסט שמתחת לסעיף "רישום עצמי עם סיסמה ". לסיום לחצו על "הוספה ". 1. סמנו את התיבה בסעיף "רישום עצמי של סטודנטים ". 2. סמנו את התיבה בסעיף "רישום עצמי עם סיסמה ". 3. כתבו את הסיסמה שבחרתם בחלונית. 4. לסיום לחצו על "הוספה ". דרך 3- רישום נוכחות עצמי אוטומטי למצב הנוכחות הגבוה ביותר ניתן לאפשר לסטודנטים הרשמה אוטומטית שתבוצע ברגע כניסתם לרכיב הנוכחות. 1. סמנו את התיבה בסעיף "רישום עצמי של סטודנטים ". 2. סמנו את התיבה בסעיף "רישום עצמי אוטומטי למצב הנוכחות הגבוה ביותר (P=Present) ". 3. לסיום לחצו על " הוספה ". 4. ברגע שהסטודנטים/יות יכנסו לרכיב הקורס שבאתר הקורס תירשם להם מיידית נוכחות בשיעור . איך להגדיר אפשרות לרישום נוכחות אוטומטי של הסטודנטים? 1. בשדה "רישום סטודנטים ", בסעיף "מילוי אוטומטי " הגדירו אם תרצו שתירשם נוכחות אוטומטית עבור הסטודנטים החסרים, או בעת השלמת אחת מפעילויות הקורס. 2. בסעיף "הפעילות שיש להשלים " תיפתח רשימה של הפעילויות בקורס. בחרו את הפעילות שבה תירשם נוכחות אוטומטית לסטודנטים. ניתן לבחור את אחת מפעילויות הקורס שבעת השלמתה תירשם לסטודנט/ית נוכחות, או לבחור את רכיב נוכחות התלמידים. 3. לסיום לחצו על "הוספה ". עדכון הנוכחות במהלך ואחרי שיעורים איך לעדכן את נוכחות הסטודנטים במהלך ואחרי שיעורים? 1. לצורך עדכון נוכחות (ע"י המרצה) במפגש מסוים יש ללחוץ על סימן המשולש בעמודת "פעולות ". חץ ירוק מסמן מפגשים שבהם הנוכחות כבר עודכנה. אייקון המפתח מסמן מפגש שהוגדר מראש: לרישום נוכחות עצמי ע"י הסטודנטים באמצעות סיסמה. 2. לצד כל שם של סטודנט יש לסמן את מצב הנוכחות הרלוונטי. ניתן להוסיף הערות. בתחתית העמוד מימין ניתן לראות את מצבי הנוכחות הזמינים. לסיום לחצו על "שמירת נתוני נוכחות ". סימון הנוכחות לפי: 3. ניתן לשנות את מצבי הנוכחות הניתנים כברירת מחדל במערכת Moodle. לשם כך, עברו ללשונית "מצב נוכחות " כדי להגדיר את מצבי הנוכחות שיהיו בשימוש. ברירת המחדל היא 4 מצבים: 1. נוכחות- P Present 2. איחור- L Late 3. היעדרות- A Absent 4. היעדרות מאושרת- E Excused בהגדרות ברירת המחדל של נוכחות, לכל אחד מארבעת מצבי הנוכחות ניתן אוטומטית "ציון" מתוך 2 נקודות, כאשר: מצב נוכחות מקבל את מלוא הנקודות (2 נק') איחור והיעדרות מאושרת מקבלים מחצית מהנקודות (1 נק'), ובמצב היעדרות לא מקבלים נקודות כלל (0 נק'). הגדרות: 1. בעמודה "תיאור " ניתן להגדיר האם להשתמש במצבים הקיימים או להגדיר מצבי נוכחות חדשים (למשל תרגום לעברית, או מצבים שונים כמו "יצא/ה לפני תום השיעור", "נכח/ה מרחוק" וכד'). 2. בעמודה "נקודות " ניתן להגדיר האם כל מצב נוכחות יקבל ניקוד ואם כן, כמה נקודות כל מצב. 3. אם בהגדרות המפגש הוגדרו מספר הדקות שבהן הרכיב יפתח לרישום טרם תחילת המפגש, ניתן V לסמן בעמודה "זמין לפני תחילת מפגש ". 4. בעמודה "ברירת מחדל להיעדרות " ניתן להגדיר "היעדרות" כמצב שיירשם אוטומטית לכל סטודנט שלא עדכן את מצבו כנוכח (אם הוגדר רישום עצמי). 5. ניתן להוסיף מצבי נוכחות מותאמים אישית באמצעות הלשונית האפורה "הוספה ". לסיום, לחצו על "עדכון ". 4. לצפייה בדו"ח נוכחות מסכם של כל הסטודנטים בכל המפגשים עברו ללשונית "דוח ". האות i מציינת שסטודנט/ית מילא/ה נוכחות באופן עצמאי (מתאפשר בהגדרת הרכיב מראש למפגש מסוים ) סימן השאלה מציין שלא עודכן מצב הנוכחות עבור מפגש זה, לסטודנטים המסומנים. כל מצב נוכחות מופיע בצבע אחר. 5. בלשונית "יצוא " ניתן לייצא את דו"ח הנוכחות לקובץ Excel, על ידי לחיצה על "אישור ". מבט הסטודנט איך סטודנטים רואים את מצב הנוכחות שלהם ואיך הם מעדכנים באופן עצמאי את מצב הנוכחות שלהם? 1. עם הכניסה לרכיב הנוכחות באתר הקורס, יש לסטודנטים אפשרות לראות את מצב הנוכחות שלהם ב- 3 לשוניות: "מרחב לימוד זה " - סיכום מצבי הנוכחות באתר הקורס הנוכחי "כל מרחבי הלימוד " - סיכום הנוכחות בכל הקורסים אליהם רשומים "כל המפגשים " - הנוכחות בכל השיעורים, לפי קורסים 2. לצורך רישום עצמי של נוכחות במפגש שהוגדר עם סיסמה, הסטודנטים נכנסים לרכיב הנוכחות בזמן השיעור, ורושמים את עצמם בקישור "עדכון נוכחות ". במסך שנפתח הם מקלידים את הסיסמה שהוגדרה ואת מצב הנוכחות שלהם ושומרים שינויים. 3. לצורך רישום עצמי של נוכחות במפגש שהוגדר עם קוד QR, הסטודנטים סורקים את הקוד שמופיע על המסך בתחילת השיעור. עם הסריקה יתבקשו להתחבר באמצעות היוזר האישי שלהם למערכת ה-Moodle ואז יקבלו הודעה שהרישום שלהם נקלט בהצלחה. כאשר ייכנסו לרכיב הנוכחות בקורס, הם יראו שמצב הנוכחות שלהם באותו שיעור הוא present ובהערות יירשם שהנוכחות היא "נוכחות עצמית".
- הארכת זמן ליחידים ולקבוצות | virtualtau
הוספת הארכות זמן ליחידים ולקבוצות בבוחן או במטלה ניתן להוסיף הגדרות מותאמות (הארכת זמן) למשתמש/ים בודד/ים או לקבוצה של סטודנטים/יות הזכאים להארכת זמן. יש לעשות זאת מראש, עבור כל מבחן או מטלה באתר הקורס ב-Moodle . במדריך זה נסביר כיצד לעשות זאת במספר דרכים. הארכת זמן לקבוצות ידועות מראש (יצירת קבוצות ב- EXCEL) הארכת זמן לקבוצות ידועות מראש (יצירת קבוצות באתר הקורס) הארכת זמן לסטודנט/ית ספציפי/ת הארכת זמן לקבוצות ידועות מראש (יצירת קבוצות מ EXCEL) הארכת זמן לקבוצות ידועות מראש הארכת זמן לסטודנט ספציפי הארכת זמן לקבוצות ידועות מראש (יצירת קבוצות מ EXCEL) הארכת זמן לקבוצות ידועות מראש (יצירת קבוצות מ- EXCEL) במדריך זה נסביר כיצד להגדיר הארכות זמן לקבוצות של סטודנטים דרך יצירת טבלה ב-Excel. *הדוגמאות במדריך מתייחסות לרכיב "בוחן" אך פועלות באותה צורה גם ב-"מטלה" שלב א' – הכנת קובץ ה-Excel שלב ב' – העלאת המשתתפים לקבוצות באתר הקורס שלב ג' - הגדרת תוספות זמן לקבוצות שלב 1 – הכנת הקובץ שלב ב' – העלאת המשתתפים לקבוצות באתר הקורס שלב ג - הגדרת תוספות זמן לקבוצות שלב 1 – הכנת הקובץ שלב א' – הכנת קובץ ה-Excel 1. יש להכין קובץ Excel ובו שתי עמודות: כותרות העמודות יהיו באותיות לועזיות קטנות בלבד. עמודת קבוצה כותרת העמודה השניה : group עמודת תעודות זהות כותרת העמודה הראשונה: idnumber (ללא רווח!) יש לוודא שבכל שורה יופיעו מספר תעודת זהות ושם של קבוצה 2. יש לסמן את העמודות ב-Excel, כולל כותרות העמודות ולהעתיקן (בחירת התאים הרלוונטיים -> C + Ctrl) + שלב ב' – העלאת המשתתפים לקבוצות באתר הקורס שלב ב' – העלאת המשתתפים לקבוצות באתר הקורס 1. באתר הקורס, לחצו על "אפשרויות נוספות " בסרגל הניהול של הקורס. בחרו באפשרות "קבוצות ". 2. בעמוד שנפתח גללו מטה ולחצו על "שיוך משתתפים לקבוצות בהדבקה מגיליון Excel " 3. בחלון שיפתח, יש להדביק (Ctrl+V) את העמודות בתיבת ה-Data וללחוץ על "שיוך משתתפים לקבוצות " + אם הקבוצה הרשומה בקובץ ה- Excel כבר היתה קיימת באתר הקורס, הסטודנטים יתווספו לקבוצה הקיימת. אם הקבוצה לא היתה קיימת – תיווצר קבוצה חדשה והסטודנטים יתווספו אליה. 4. לסיום התהליך לחצו על "המשך ". 5. כעת חזרו למסך הקבוצות, שבו תוכלו לראות מימין את הקבוצות שנוצרו, בסוגריים את מס' המשתתפים בכל קבוצה, ובתיבה משמאל את שמות המשתתפים בכל קבוצה. ובתיבה השמאלית מופיעה רשימת הסטודנטים בקבוצה המסומנת בתיבה הימנית מופיעות כל הקבוצות שהוגדרו ובסוגריים מס' המשתתפים בכל קבוצה שלב ג - הגדרת תוספות זמן לקבוצות שלב ג' - הגדרת תוספות זמן לקבוצות 1. יש להיכנס למבחן שהוכן באתר הקורס 2. בסרגל הניהול של הקורס לחצו על "אפשרויות נוספות " בתפריט שנפתח בחרו "הגדרות מותאמות " 3. בחלון שנפתח לחצו על כפתורים "הוספת הגדרות מותאמות לקבוצה " או " הוספת הגדרות מותאמות למשתמש " כדי להוסיף התאמות. 4. בשדה "בחירת קבוצה " בחרו קבוצה לה תרצו לתת הארכת זמן. 5. בסעיפים "תחילת הבוחן ", "סיום הבוחן " ו-"הגבלת זמן " יופיעו הזמנים שהוגדרו בהגדרות הבוחן הכלליות לכלל הסטודנטים. הגדירו את שעת סיום הבוחן בהתאם להארכת הזמן הרצויה: שעת הסיום המקורית + תוספת הזמן שהוגדרה, למשל: במבחן של 40 דקות הגדירו 50 דקות לקבוצה עם תוספת זמן של 10 דקות 6. בסעיף "מספר ניסיונות מותרים " רצוי להשאיר "1 " כשמדובר במבחן. במידה שהקבוצה הגישה את המבחן וזקוקה למענה נוסף (גמר הזמן/התחלה מאוחרת וכולי), ניתן לעדכן לכל הקבוצה עוד ניסיון במרוכז. 7. לסיום לחצו על "שמירה ". 8. לאחר השמירה תראו את הגדרות הקבוצה – עם הכניסה לרכיב הבוחן או מטלה תראו שלרכיב זה הוגדרו הגדרות משתמש מותאמות - כלומר יש קבוצה שקיבלה התאמת זמן. 9. לאחר שתיכנסו לקבוצות שבסוגריים, בעמודת "הגדרות מותאמות " יוצג רק הזמן שהוקצה לבוחן עבור הקבוצה המותאמת. מומלץ לוודא שהזמן שהוגדר תואם את הצורך. ***יש להגדיר את הזמנים עבור כל קבוצה בנפרד *** הארכת זמן לקבוצות ידועות מראש הארכת זמן לקבוצות ידועות מראש (יצירת קבוצות באתר הקורס) בבוחן או במטלה ניתן להוסיף הגדרות מותאמות (הארכת זמן) לקבוצה/ות של סטודנטים/יות הזכאים להארכת זמן. יש לעשות זאת מראש, עבור כל מבחן או מטלה באתר הקורס ב-Moodle . במדריך זה נסביר כיצד להגדיר הגדרות מותאמות לק בוצות . *במדריך זה הדוגמאות מתייחסות לרכיב "בוחן " אך פועלות באותה צורה גם ב-"מטלה ". שלב א' - הגדרת הקבוצות של בעלי הארכות הזמן שלב ב' - הגדרת הזמנים עבור כל קבוצה במבחן עצמו שלב א' - הגדרת הקבוצות של בעלי הארכות הזמן שלב ב' - ההגדרת הזמנים עבור כל קבוצה במבחן עצמו שלב א' - הגדרת הקבוצות של בעלי הארכות הזמן שלב א' - הגדרת הקבוצות של זכאי הארכות הזמן 1. באתר הקורס יש להיכנס בסרגל ניהול הקורס ל"אפשרויות נוספות " ובתפריט שייפתח לבחור "קבוצות " 2. בחלון שנפתח, גללו מטה ולחצו על "יצירת קבוצה ". 3. כעת תוכלו להזין את שם הקבוצה כך שיהיה קל לזהות אותה. לדוגמה: "קבוצת הארכת זמן של 30 דק' " 4. לסיום, לחצו על "שמירת שינויים " 5. לאחר שמירת השינויים, יש ללחוץ על שם הקבוצה ולאחר מכן ללחוץ על "הוספת/הסרת משתתפים מקבוצה ". 6. בחלון שנפתח סמנו את הסטודנטים/יות הרלוונטיים לקבוצה זו (יוצגו עם רקע כחול) ואז לחצו על "הוספה ". אם בחלונית "משתמשים זמינים " לא מוצגים הסטודנטים/יות ורשום "יותר מדי משתמשים " (xxx ←) יש לאתר את המשתתפים בתיבת החיפוש 7. לסיום יש לגלול למטה וללחוץ על הכפתור מימין "חזרה לקבוצות ". יש לפתוח קבוצות בצורה זו, בנפרד, עבור כל סוג הארכת זמן שנדרשת במבחן שלב ב' - ההגדרת הזמנים עבור כל קבוצה במבחן עצמו שלב ב' - הגדרת הזמנים עבור כל קבוצה במבחן עצמו יש לשנות את ההגדרות בהתאם להארכת הזמן הרלוונטית לאותם חברי קבוצה שנבחרה. 1. יש להיכנס למבחן שהוכן באתר הקורס 2. בסרגל הניהול של הקורס לחצו על "אפשרויות נוספות " בתפריט שנפתח בחרו "הגדרות-מותאמות " (ברכיב "מטלה" שם הכפתור "התאמות מיוחדות ") 3. בחלון שנפתח לחצו על כפתור "הוספת הגדרות מותאמות לקבוצה ". 4. בשדה "בחירת קבוצה " בחרו קבוצה לה תרצו לתת הארכת זמן. 5. בסעיפים "תחילת הבוחן ", "סיום הבוחן " ו-"הגבלת זמן " יופיעו הזמנים שהוגדרו בהגדרות הבוחן הכלליות לכלל הסטודנטים. 6. בסעיף "מספר ניסיונות מותרים " רצוי להשאיר "1 " כשמדובר במבחן. במידה שהקבוצה הגישה את המבחן וזקוקה למענה נוסף (גמר הזמן/התחלה מאוחרת וכולי), ניתן לעדכן לכל הקבוצה עוד ניסיון במרוכז. הגדירו את שעת סיום הבוחן בהתאם להארכת הזמן הרצויה: שעת הסיום המקורית + תוספת הזמן שהוגדרה, למשל: במבחן של 40 דקות הגדירו 50 דקות לקבוצה עם תוספת זמן של 10 דקות 7. לסיום לחצו על "שמירה ". 8. לאחר השמירה תראו את הגדרות הקבוצה – עם הכניסה לרכיב הבוחן תראו שלבוחן זה הוגדרו הגדרות משתמש מותאמות -כלומר יש קבוצה שקיבלה התאמת זמן. 9. לאחר שתיכנסו לקבוצות שבסוגריים, בעמודת "הגדרות מותאמות " יוצג רק הזמן שהוקצה לבוחן עבור הקבוצה המותאמת. מומלץ לוודא שהזמן שהוגדר תואם את הצורך. ***יש להגדיר את הזמנים עבור כל קבוצה בנפרד *** הארכת זמן לסטודנט ספציפי הארכת זמן לסטודנט/ית ספציפי/ת בבוחן או במטלה ניתן להוסיף הגדרות מותאמות (הארכת זמן) למשתמש/ים בודד/ים הזכאים להארכת זמן. יש לעשות זאת מראש, עבור כל מבחן או מטלה באתר הקורס ב-Moodle . במדריך זה נסביר כיצד להגדיר זאת עבור סטודנט ספציפי , כמו למשל הארכות זמן בעקבות התאמות לימודיות. *במדריך זה הדוגמאות מתייחסות לרכיב "בוחן", אך ניתן לפעול באותה צורה גם ברכיב "מטלה". איך מגדירים הארכת זמן לסטודנט/ית ספציפי/ת? 1. יש להיכנס לרכיב הבוחן הרלוונטי באתר הקורס. 2. בסרגל הניהול של הקורס לחצו על "אפשרויות נוספות " בתפריט שנפתח בחרו "הגדרות מותאמות " 3. בחלון שנפתח לחצו על כפתור "הוספת הגדרות מותאמות למשתמש ". 4. בעמוד "הגדרות משתמש מותאמות, " בשדה "בחירת משתמש/ת ", בתיבת החיפוש, רשמו את שם הסטודנט/ית ולחצו על שמו/שמה. *אחרי הבחירה, שם הסטודנט יופיע באפור מעל לתיבת החיפוש. 5. במסך המוצג מופיעות ההגדרות הכלליות של המבחן עבור כלל הסטודנטים/יות. הגדירו את הזמנים המותאמים לסטודנט/ית שבחרתם ולחצו על "שמירה ". זמן "תחילת הבוחן " נשאר זהה לזמן של כלל הכיתה. זמן "סיום הבוחן " יכול להיות מותאם לסטודנט/ית ספציפי/ת "הגבלת זמן " - יכולה להיות מותאמת (הארכת זמן) לסטודנט/ית ספציפי/ת תחילת ניסיון המענה של כלל הסטודנטים סיום ניסיון המענה המותאם לסטודנט/ית זמן המבחן המותאם לסטודנט/ית 6. לאחר השמירה תראו את ההגדרות הייחודיות עבור הסטודנט/ית. בעמודת "הגדרות מותאמות " יוצגו רק ההבדלים בין הקבוצה לבין שאר הכיתה. לדוגמה, אם עדכנו חצי שעה נוספת לסטודנט/ית, נראה חיווי "סיום הבוחן " ושעת הסיום שהוגדרה לו/ה באופן אישי.
- הקלטות ועריכת ווידאו | virtualtau
הקלטות ועריכת ווידאו גישה לשרת הוידאו בשנים קודמות - לשליחה לסטודנטים גישה לשרת הוידאו בשנים קודמות - לשליחה לסטודנטים פרסום הקלטות ב-Panopto פרסום הקלטות השיעור לסטודנטים שיתוף הקלטות ב-Panopto (גם משנים קודמות) שיחזור הקלטות מארכיון Panopto היכן נשמרות ההקלטות? מתן הרשאות צפייה ועריכה למשתמשים נוספים ב-Panopto הרשאות צפייה בתיקיה שלמה הרשאות צפייה בהקלטות ספציפיות הגבלת צפייה בהקלטות-למשתמשים ספציפיים הוספת שותפי עריכה לתיקיה העלאה והעברה של הקלטות/סרטים ב-Panopto העלאת סרטונים מהמחשב לתיקיה ב-Panopto שינוי סדר ההקלטות בתיקייה שינוי שם הקלטה יצירת תיקייה העברת הקלטות מתיקייה לתיקייה (move) העתקה של הקלטה לתיקייה אחרת (copy) הטמעת סרט מ-Panopto ב-Moodle הורדת הקלטה למחשב צילום ועריכת ווידאו ב-Panopto עריכת הקלטות ב-Panopto איחוד הקלטות ב-Panopto מחיקת הקלטות ב-Panopto צילום והקלטה עצמית ב-Panopto צילום הקלטה דרך ה-PowerPoint צילום והקלטה דרך Powerpoint (לבעלי Office 365) שימור והחלפת גופנים (Fonts) ב-PowerPoint
פוסטים בבלוג (5)
- חידושים ב- Zoom: עוד בכפתור Share
במדריך זה נציג אפשרויות חדשות בעת שיתוף מסך בפגישת zoom לחצו על החץ הקטן שבצד הכפתור Share כדי לאפשר למספר משתתפים לשתף מסך בו-זמנית. 2. בחלק העליון של המסך ניתן לראות את הלשוניות של כל מי שמשתף מסך ולעבור ביניהן לחצו על כפתור ה-Share. אם ברשותכם/ן יותר ממסך מחשב (מוניטור) המחוברים לאותו מחשב, בחרו בחלון שייפתח האם לשתף מסך אחד או יותר לחצו על כפתור Share. במסך שייפתח, בחרו כיצד תרצו שדמותכם תופיע על המסך בזמן שיתוף המסך ולסיום לחצו על כפתור Share בתחתית המסך. אלה אפשרויות הפריסה והתצוגה של הדובר/ת על פני המסך: שימו לב: ניתן גם לשלוט על גודל תמונת הדובר/ת ביחס למסך: להגדלה, אחזו עם העכבר בקצה המלבן הכחול שמקיף את דמותכם/ן ומשכו.
- חידושים ב-Zoom: בחנים וסקרים
במדריך זה יוצגו אפשרויות חדשות ליצירת סקרים ובחנים באמצעות ובתוך Zoom. ניתן ליצור אותם ב"הגדרות" המפגש. שלב א - הגדרות בחשבון ה-Zoom האוניברסיטאי יש ללחוץ על Settings. בתפריט הבא שייפתח יש לבחור In Meeting (Basic) ולגלול עד הסעיף: MeetingPolls/Quizes. יש לבחור להפעיל את האפשרות הזו באמצעות הזזת הכפתור ימינה למצב כחול. 3. סמנו V ליד האפשרויות הרלוונטיות לכם/ן . ניתן לפתוח את המידע לגבי סוגי השאלות הזמינות לשימוש, באמצעות הצבעה על סימן השאלה. שלב ב - יצירת מפגש וסקר 1. היכנסו לאתר הקורס וקבעו, באמצעות רכיב ה-Zoom, מפגש שבו תרצו להשתמש בסקר. 2. היכנסו לחשבון ה-Zoom האוניברסיטאי שלכם, אתרו את המפגש שקבעתם, בסעיף Meetings , תחת הלשונית Upcoming . 3. לחצו על המפגש ובחלון שייפתח לחצו על Polls/Quizes . 4. לחצו על Create ליצירת סקר חדש. 5. בחלון שייפתח בחרו באפשרות Advanced Polls and Quizzing ולחצו Next. 6. התחילו לבנות את השאלה הראשונה: החליטו איזה סוג שאלה תרצו, כתבו את התשובות האפשריות. הגדירו אם זו שאלת חובה ואיך להציגה. לסיום שמרו בלחיצה על Save או הוסיפו שאלות באמצעות לחיצה על Add Question. שימו לב: ישנם 6 סוגי שאלות חדשים , מעבר לשאלת רב ברירה בעלת תשובה אחת נכונה, ושאלת רב ברירה בעלת מספר תשובות, שכבר היו קיימות בגרסאות הקודמות של Zoom. 7. ניתן להוסיף תמונה לשאלה, וניתן גם לשכפל את השאלה באמצעות האפשרויות שנפתחות בשלוש הנקודות. לסיום יש ללחוץ Save . 8. באמצעות לחיצה על More ייפתח חלון עם אפשרויות נוספות. ניתן להגדיר שהתשובות של הסטודנטים יהיו אנונימיות, וכן להפוך את הסקר לבוחן. לסיום יש ללחוץ Save . ניתן להציג את התשובות על המסך תוך כדי המענה של הסטודנטים. הסקר מראה את השינוי בכל רגע נתון.
- חידושים ב-Zoom: שדרוג ניהול כיתה בחדרים (breakout rooms)
כל השדרוגים מותנים בשדרוג החשבון לגרסה 5.12.9 ומעלה שידור קולי (Broadcast Voice) לחדרים (Breakout Rooms) במפגש מעתה ניתן לא רק לשדר הודעה כתובה למשתתפים בשעת פעילות בחדרים. ניתן לדבר אליהם וכל המשתתפים בחדרים השונים יוכלו לשמוע את הודעתכם. איך משדרים הודעה קולית לחדרים? 1. בסרגל הכלים התחתון לחצו על אייקון Breakout Rooms 2. לחצו על Broadcast ובחרו אם לשדר הודעה כתובה או קולית שיתוף מסך שיתוף מסך לכל החדרים מעתה ה-Host יכול/ה לשתף מסך כך שכל המשתתפים בכל החדרים יוכלו לצפות בו באותו זמן. יש לציין שאם אחד המשתתפים משתף מסך בתוך חדר, שיתוף המסך של ה-Host ישתלט. איך לשתף מסך לכל החדרים? 1. במהלך מפגש, לחצו על Share Screen (כפתור ירוק) בסרגל הכלים שבתחתית המסך. 2. במסך שייפתח בחרו באפשרות Share to Breakout Rooms . 3. במסך הבא לחצו על Share על מנת לאשר את שיתוף המסך. העט הנעלם ליישום Annotation , המאפשר לכתוב/לסמן בעת שיתוף מסך במהלך המפגש, נוסף אפיון חדש: סימון הנעלם כעבור 3 שניות. 1. הצביעו עם העכבר על החלק העליון של המסך, עד הופעת סרגל הכלים. 2. לחצו על הכפתור עם אייקון העיפרון Annotate. 3. בסרגל הכלים שייפתח מתחת לסרגל העליון לחצו על Spotlight . 4. נפתחות 3 אפשרויות - לבחירת "העט הנעלם" לחצו על הכפתור הימני צפייה בפעילות המשתתפים בחדרים מעתה ניתן לראות את מצב הפעילות של משתתפי המפגש גם כאשר הם עובדים בחדרים (Breaking Rooms). ניתן לראות ללא כניסה לחדרים עצמם: אם המשתתפים עם מצלמה סגורה או פתוחה אם המיקרופון שלהם פתוח או סגור אם מישהו משתף מסך אם מישהו מרים יד וצריך סיוע לדוגמה: איך נראה את "מצב פעילות המשתתפים" ? יש לעקוב אחר ההנחיות ולבצע פעם אחת יש להיכנס לחשבון ה-Zoom לבחור ב"הגדרות" להיכנס ל: In meeting (advanced) בהגדרות של Breakout Rooms תופיע אפשרות חדשה שניתן לבחור לסמן: allow host to view activity statuses of participants in breakout rooms מה ה-Host לא יכול/ה לעשות? להאזין לשיח בחדרים כשנמצא/ת מחוץ לחדר. מיקוד הלמידה ראו שני כלים חדשים שמסייעים למקד את תשומת לב הסטודנטים במהלך שיעור ב- Zoom: מצב ריכוז גבוה - Focus mode - מצב שבו ה-Host מאפשר לסטודנטים לראות רק את ה-Host או את עצמם ולא את המשתתפים האחרים. יש לאפשר את הגדרת המצב הזה כבר בשלב קביעת מפגש בהגדרות In meeting (advanced) בסעיף Focus mode . איך מפעילים Focus mode? 1. במהלך המפגש לוחצים על שלוש הנקודות " More " בסרגל הכלים שבתחתית המסך. 2. בוחרים את האפשרות Start Focus Mode . תופיע שאלה האם אתם אכן מעוניינים להפעיל את מצב מיקוד הלמידה. לאישור לחצו Start . תצוגת "כיתה" - Immersive view - היישום החדש מאפשר להציג את המשתתפים עבור המרצה בתוך "כיתה" ולא בתוך המשבצות השחורות הרגילות. ראשית יש להגדיר זאת מראש כאפשרות, בתוך ההגדרות בחשבון ה-Zoom. 1. עם פתיחת הפגישה, בחרו את המצב הזה בפינה הימנית העליונה, ע"י לחיצה על View . 2. המצב מאפשר לבחור את צורת הצגת המשתתפים במפגש. כמו כן, ניתן להחליט האם השמת המשתתפים במקומות ה"ישיבה" שלהם תיערך אוטומטית או ידנית. אפשרויות אלה מתקיימות רק עבור משתתפים אשר עדכנו את חשבון ה-Zoom שלהם לגרסה העדכנית ביותר: 5.12.9 ומעלה.