top of page

Microsoft 365

סביבת הענן של Microsoft 365 זמינה למרצים/ות ומאפשרת ליצור פעילויות או תכנים למטרות הוראה ולמידה. בין היישומים המוכרים ביותר ישנן תוכנות אופיס שמותקנות במחשב וזמינות גם בענן: WORD, EXCEL, PowerPoint, Outlook, OneDrive, Teams.


 

בנוסף קיים מגוון רחב של כלים שמשמשים למטרות שונות.
במדריך זה נציג כמה הצעות לשימוש בכלים לצורכי הוראה וללמידה.

כלי מיקרוסופט 1.png

מספר דרכים להגיע אל רשימת היישומים של Microsoft 365:
1. מעמוד הבית של דפדפן Edge, לחצו על כפתור          .
2. מהמייל של Outlook (בדפדפן או במחשב), לחצו על כפתור          .
3. ישירות דרך הקישור:
 Microsoft 365 Copilot | אפליקציות

אפליקציות אייקון 3.png
אפליקציות אייקון.png

מה במדריך?

יצירת מצגת אינטראקטיבית עם שאלון

איך ליצור מצגת אינטראקטיבית עם שאלון ?

Microsoft Forms מאפשר ליצור שאלונים מסוגים שונים ולהציגם יחד עם התוצאות על גבי מצגת ב- PowerPoint. כלי זה מיועד לעידוד מעורבות ונוכחות הסטודנטים במהלך הלמידה מרחוק או בקמפוס.

רעיונות לשימוש:
•    טיזר לפתיחת שיעור לגירוי החשיבה
•    פתיחת דיון
•    אמצעי לחשיבת יחד (“סיעור מוחות”)
•    שאלון לבדיקת הבנה, עמדה או משוב
•    איסוף שאלות הבהרה מהסטודנטים על נושא ההרצאה

היכנסו לדוגמה מצד הסטודנט דרך
קישור



או דרך קוד QR - 

יש להגדיר "כל אחד יכול להגיב" על מנת שהסטודנטים יוכלו להגיב. להנחיות
במידה שרוצים שהמענה לא יהיה אנונימי, יש להוסיף שאלת הזדהות, לדוגמה: מה שמך?

הנחיות להוספת השאלון למצגת

1. פתחו מצגת קיימת או חדשה ב- Power-Point .
(נמליץ לפתוח בכלי שמותקן על מחשב ולא בענן)

PPT.png

2. הוסיפו "שקופית חדשה" במקום שבו תרצו לשלב את השאלון.

שקופית חדשה.png

3. בתפריט העליון, עברו לתפריט "הוספה"  ולחצו על  ‘Forms’.
(במידה שאינך מוצא/ת את הכפתור, ניתן להקליד FORMS בחלונית החיפוש שבראש הכלי.

סרגל הוספה PPT.png

4. לחצו על "טופס חדש" / "בוחן חדש" כדי ליצור שאלון חדש. 
הטופס יפתח בדפדפן, אנא וודאו שאתם/ן מחוברים/ות לחשבון המיקרוסופט.

טופס חדש = שאלון שיכול לשמש לאיסוף תגובות, מענה לסקר ומשוב.
בוחן חדש = שאלון שיכול לשמש לתרגול שכולל ציון ומשוב על התשובות בזמן אמת. 

FORMS הוספת טופס חדש.png
כל אחד יכול להגיב

בסיום הגדרת טופס השאלון, יש לחזור למצגת ולשמור אותה בענן של מיקרוסופט Onedrive.
זאת על מנת להבטיח שהשאלון ב-Forms יוצג בכיתה או מכל מקום בו תבחרו להציג אותו. למדריך על שמירת קבצים ב-OneDrive,
לחצו כאן.

7.png

הפעילו את המצגת בכיתה

לפני הפעלת המצגת בכיתה, יש לפתוח אותה דרך הענן של מיקרוסופט - OneDrive

1. בשקופית השאלון בחרו באפשרות "הצג עבור פגישות אינטראקטיביות".

10.png

2. הסטודנטים/יות יסרקו את קוד ה- QR ויכנסו ישירות לתוך השאלון.

11.png

3. באפשרותכם/ן לעבור בין עמודי השאלון ולהציג את התוצאות בתרשים.

5. בלחיצה על "הוסף חדש" ניתן להוסיף שאלות כגון: בחירה מרובה, טקסט חופשי, דירוג ועוד.

2.png
3.png

הוספת הגדרת "כל אחד יכול להגיב"

6. לחצו על 3 הנקודות בפינת המסך ובחרו ב"הגדרות". 

4.png

7. בסעיף, "מי יכול למלא טופס זה", בחרו "כל אחד יכול להגיב". 
אם תרצו שהמענה לא יהיה אנונימי, ניתן להוסיף שאלת "טקסט" להזדהות.

(לידיעה: ניתן להגדיר שזו שאלה חובה על ידי סימון שמענה "נדרש"). 

5.png

8. לחצו על "סגנון" בראש המסך והגדירו עיצוב או תמונת רקע לשאלון.
כדאי לדעת - ניתן להוסיף תמונת רקע בהתאמה אישית.

6.png
6.png
8.png
יצירת יחידת הוראה עם שאלון ב-MOODLE

איך ליצור יחידת הוראה עם שאלון ב- Moodle ?

המרצה יכול/ה להטמיע שאלון מ- Microsoft Forms ברכיב "דף תוכן מעוצב" ב- Moodle. רכיב זה יכול להוות יחידת הוראה שמספקת מידע ומפעילה את הסטודנטים/יות באופן  אינטראקטיבי.  בדרך זו הסטודנטים/יות יכולים/ות לענות על השאלון בסיום היחידה, והמרצה יכול לאסוף ולנתח את תגובות הסטודנטים.

בנוסף ניתן לשלב שאלון מסוג "בוחן" שיאפשר לסטודנטים לתרגל, לצפות בתוצאות ובתשובה הנכונה בזמן אמת.


רעיונות לשימוש:

  • סקר לבדיקת הבנה, עמדה או משוב

  • איסוף שאלות הבהרה מהסטודנטים על נושא ההרצאה

  • בוחן לתרגול עצמי שכולל עמוד תוצאות (חיווי מהי התשובה הנכונה)

היכנסו לדוגמה ב- Moodle דרך הקישור.

הנחיות להוספת השאלון ליחידת הוראה

1. היכנסו לאתר https://forms.office.com.

2. בחרו תבנית מוגדרת מראש (בוחן, משוב, מחקר ועוד) או התחילו מ"בוחן/טופס חדש" ריק.

טופס חדש = שאלון שיכול לשמש לאיסוף תגובות, מענה לסקר ומשוב.
בוחן חדש = שאלון שיכול לשמש לתרגול שכולל ציון ומשוב על התשובות בזמן אמת. 

20.png

3. בלחיצה על "הוסף חדש" ניתן להוסיף שאלות כגון: בחירה מרובה, טקסט חופשי, דירוג ועוד.

2.png
3.png

4. לחצו על "סגנון" בראש המסך והגדירו עיצוב או תמונת רקע לשאלון. 
כדאי לדעת - ניתן להוסיף תמונת רקע בהתאמה אישית.

6.png
6.png

5. בסיום עריכת השאלון, לחצו על כפתור "אסוף תגובות".

6.png

6. בסעיף, "שליחה ואיסוף של תגובות", בחרו "כל אחד יכול להגיב". 
אם תרצו שהמענה לא יהיה אנונימי, ניתן להוסיף שאלת "טקסט" להזדהות. 
כמו כן ניתן להגדיר שזו שאלה חובה על ידי סימון שמענה "נדרש". 

21.png

7. לחצו על אייקון </> על מנת להעתיק את קוד ההטמעה. זה הקוד שתדביקו ביחידת ההוראה שב- Moodle.

21.png

8. היכנסו לאתר הקורס ב- Moodle והוסיפו משאב מסוג "דף תוכן מעוצב".

30.png

9. הוסיפו שם והנחייה ליחידת ההוראה.

33.png

ניתן להגדיר שההנחיה תופיע בעמוד הראשי של הקורס.



ראו דוגמה להנחיה, כפי שמופיעה בעמוד הראשי של אתר הקורס:

41.png
40.png

10. בסעיף "תוכן" יש למלא את תוכן יחידת ההוראה כפי שתרצו שיוצג לסטודנטים/יות.

34.png

11. בתחתית היחידה הוסיפו הנחיה לענות על השאלון (מתחת להנחיה זו יוצג השאלון).

12. בשלב זה תעברו למצב HTML על מנת להוסיף את קוד ההטמעה של השאלון.

13. לחצו על הכפתור            הנמצא בסרגל הכלים (על מנת להרחיב את הסרגל).

35.png

14. לחצו על כפתור </> הנמצא בסרגל הכלים המורחב.

36.png
35.png

15. זוהי תיבת ה-HTML אליה תוכלו להדביק את שורת קוד ההטמעה של השאלון אותו תרצו להטמיע.

16. בסיום לחצו על "שמירת שינויים והצגתם".

38.png

17. הסטודנטים/יות יוכלו להיכנס ליחידת ההוראה ובסיומה להגיב על השאלון.
לדוגמה:

37.png

18. לאיסוף נתוני השאלון תוכלו להיכנס לשאלון וללחוץ על כפתור "הצג תגובות".

18. לאיסוף נתוני השאלון תוכלו להיכנס לשאלון וללחוץ על כפתור "הצג תגובות".

39.png
bottom of page